تزیین دکوراسیون ورودی منزل به شیوه های مدرن و شیک همراه با تصویر

به گزارش وبلاگ بیازیان، دکوراسیون ورودی منزل یا راهرو اولین چیزی است که به محض ورود به خانه با آن روبرو هستیم و حتما شنیده اید که تأثیر اولیه در فکر ما باقی می ماند. به همین دلیل هر چقدر زیبایی و جذابیت این فضا بیشتر باشد، تأثیر بهتری روی اعضای خانواده و حتی مهمانان خواهد گذاشت. البته برخی افراد تصور می کنند در خانه هایی که راهرو ورودی منزل با یک درب از بخش اصلی خانه جدا شده، نباید وقت چندانی برای تزیین این فضا بگذارند در صورتی که اینطور نیست. دکوراسیون ورودی منزل شیک سلیقه و شخصیت و خلاقیت فکری شما و همچنین تسلط شما بر روی اصول طراحی دکوراسیون ورودی منزل نشان می دهد. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا زیباترین تزیینات و دکوراسیون را داشته باشید.

تزیین دکوراسیون ورودی منزل به شیوه های مدرن و شیک همراه با تصویر

ایده های تزیین دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی

برای تزیین دکوراسیون ورودی منزل ایرانی ایده های مختلفی وجود دارند و شاید همه آنها را امتحان کرده باشید ولی هنوز آنطور که باید و شاید شما را راضی نکرده باشد. ما قصد داریم در این مطلب نکاتی را به اشتراک بگذاریم که دکوراسیون ورودی ساختمان مسکونی یا منزل شما را خیلی شیک و مدرن جلوه خواهد داد:

  • نورپردازی دکوراسیون ورودی منزل مدرن که بدون هیچ گونه تابلو و دیوارکوب یا مجسمه خاصی است با یک نورپردازی عمومی از نوع چراغ های هالوژنی کافیست و فضای شیک و دلپذیری ایجاد خواهد کرد. اما در سبک سلطنتی و لوکس که دکوراسیون ورودی ساختمان با تابلوهای هنری و مجسمه های شیک تزیین شده، علاوه بر نورپردازی عمومی نیاز به نورپردازی تأکیدی هم خواهید داشت.
  • المان های طبیعی مثل گل و گیاهان از ایده های بسیار جالب برای تزیین ورودی منزل در دکوراسیون است. با توجه به اینکه این فضا نورگیری خوبی دارد سعی کنید از گیاهانی استفاده کنید که نور مستقیم و پیوسته خورشید را دوست دارند یا گیاهان همیشه سبز در این فضا قرار دهید.
  • دکوراسیون ورودی منزل کوچک بهتر است با آینه قدی تزیین شود اما آینه را دقیقا روبروی درب ورودی منزل قرار ندهید. بهتر است آینه را به شکل قدی در کنار دیوار یا به صورت ترکیبی آینه و کنسول یا آینه و جاکفشی جایگذاری کنید.
  • جاکفشی نشیمن دار برای دکوراسیون ورودی در خانه ایده جالبی است. اخیرا، ست جاکفشی و جالباسی برای دکوراسیون ورودی منزل خریداری می کنند که هم به منظم نشان دادن و حفظ تمیزی و خلوتی این فضا کمک می کند و هم به آن زیبایی می بخشد.
  • کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی ورودی منزل یک المان بسیار مهم است که بهتر است با کفپوش محیط داخلی منزل یکسان باشد. کفپوش های مناسب برای تزیین دکوراسیون در ورودی خانه، کناره فرش، قالیچه، پارکت و لمینت است. کفپوش سنگی مناسب نیست که بخاطر ماهیت سرد و نشان دادن کثیفی است.
  • دیوارپوش مناسب برای دکوراسیون در ورودی منزل اهمیت زیادی دارد. معمولا بیشتر افراد دوست دارند دیوار راهرو منزل را با کاغذ دیواری یا پوسترهای سه بعدی تزیین کنند. پیشنهاد می کنیم طرح و نقش دیوارپوش را طبق سلیقه خودتان انتخاب کنید اما موقع انتخاب رنگ دقت کنید که رنگ تیره برای راهرو باریک احساس خفگی ایجاد خواهد کرد و باید از رنگ روشن استفاده کنید.
  • پارتیشن بندی دکوراسیون راهروی ورودی منزل برای خانه هایی که بین فضای داخلی با راهرو، هیچ فاصله ای وجود ندارد به نظم بخشیدن و جدا کردن طراحی این دو فضا کمک می کند. اگر حفظ حریم شخصی اهمیت دارد از پارتیشن هایی استفاده کنید که دید افراد را نسبت به داخل محدود می کنند.
  • لوستر و چراغ آویز یکی از روش های تزیین دکوراسیون راهرو ورودی منزل است که هم برای روشنایی و هم زیباترسازی فضا کاربرد دارد. نکته بسیار مهم موقع نصب لوستر و چراغ آویز برای راهرو ورودی منزل این است که فاصله آن با کف باید حداقل 210 سانتیمتر باشد. نکته بعدی این است که لوستر و چراغ آویز برای راهروهای باریک و کوچک اصلا مناسب نیست.
  • شلف یا قفسه برای مدل دکوراسیون راهرو ورودی منزل که فضای کافی برای قرارگیری کنسول وجود ندارد بهترین گزینه است. این فضا محلی برای قرار دادن، ادکلن، عطر، سوئیچ ماشین و وسایلی از این قبیل فراهم می کند.
  • نورگیری عالی در هر نوع سبک و مدل دکوراسیون ورودی منزل اهمیت دارد در غیر این صورت با فضایی دلگیر روبرو خواهید شد و اگر جالباسی و جاکفشی در این فضا گذاشته باشید، احتمال بروز بیماری افزایش پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید اگر درب راهرو مستقیما با فضای بیرون در ارتباط نیست از شیشه های شفاف استفاده کنید تا اجازه ورود نور طبیعی داده شود.
  • دکوراسیون ورودی خانه بهتر است چندان شلوغ نباشد و فضای خلوت داشته باشید. با این حال اگر فضای بزرگی داشته باشید تا حدی استفاده از دیوارکوب و وسایل تزئینی مانعی نخواهد داشت.
  • راه پله در برخی خانه ها در فضای دکوراسیون ورودی خانه قرار گرفته است. حتما موقع طراحی راه پله دقت کنید تا سقف پله و شیب آن استاندارد باشد در غیر این صورت انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. ایده دکوراسیون ورودی منزل با راه پله و تزیین آن با گیاهان و آینه هم جالب است در صورتی که عرض راه پله زیاد باشد.

برای اینکه زیباترین دکوراسیون ورودی منزل را داشته باشید، رعایت همه موارد گفته شده بسیار مهم است در غیر این صورت نتیجه خوبی نخواهید گرفت. هر چقدر به تزیین این فضا اهمیت بیشتری بدهید، حس و حال بهتری خواهید داشت و فضای داخلی منزل هم زیباتر خواهد بود.

منبع: اتاق

به "تزیین دکوراسیون ورودی منزل به شیوه های مدرن و شیک همراه با تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین دکوراسیون ورودی منزل به شیوه های مدرن و شیک همراه با تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید