مهارت های سرایدار ، هرآنچه که یک سرایدار باید بداند

به گزارش وبلاگ بیازیان، سرایداری یکی از شغل های پرطرفدار در زمانه کنونی است. در این شغل، فرد مسئولیت محافظت و نظافت یک ساختمان را بر عهده می گیرد. البته که نوع اداری یا مسکونی بودن ساختمان، بر شرایط کار سرایدار مؤثر است، اما وظایف سرایداری تقریباً ثابت هستند. در ادامه، به آنالیز شغل و مهارت های سرایدار از جنبه های مختلف می پردازیم.

مهارت های سرایدار ، هرآنچه که یک سرایدار باید بداند

وظایف سرایدار

یک سرایدار خوب باید بتواند مسئولیت های زیر را درست و کامل انجام دهد:

  • به طور دائم در ساختمان حضور داشته باشد و از امنیت آن مراقبت کند.
  • در دوره های معین به تمام تأسیسات و شبکه های روشنایی، حرارت، آب و گازرسانی سرکشی نموده و عملکرد آن ها را چک کند.
  • از ورود و خروج افراد غیرمجاز جلوگیری کند.
  • هنگامی که اتفاق غیرمترقبه ای رخ می دهد، مراجع قانونی مثل پلیس و آتش نشانی را خبر کند.
  • از تمام وسایل ساختمان به خوبی مراقبت کند و از امنیت ساختمان به طور کامل مطمئن باشد.
  • نامه ها و بسته های پستی را به ساکنان برساند.
  • لابی، راهرو و راه پله ها را به خوبی تمیز کند.
  • به باغچه ها رسیدگی نموده و فضای سبز را آبیاری و نگه داری کند.

البته باید توجه داشت که وظایف هر سرایدار بسته به احتیاجهای ساختمان و افراد ساکن در آن فرق دارد و پیش از استخدام سرایدار، کارفرمایان باید مجموعه از وظایف را به او اطلاع دهند.

مدارک مورداحتیاج برای شغل سرایداری

سرایداری یک مجموعه، در حالت معمول، احتیاج به مدرک خاصی ندارد و همین که فرد به خواندن و نوشتن مسلط باشد، کافی است. هرچند بسته به نوع ساختمانی که در آن استخدام می گردد، ممکن است آشنایی با بعضی از مهارت های فنی برایش لازم باشد. در نظر داشته باشید از آن جایی که در استخدام سرایدار، معمولا به قابل اعتماد بودن فرد توجه می گردد، بهتر است متقاضی در رزومه خود گواهی عدم سوءپیشینه را داشته باشد.

مهارت های سرایدار

یک سرایدار حرفه ای، انواع مواد شوینده و ابزار های شست و شو و لوازم باغبانی را به خوبی می شناسد. او دانش باغبانی را در حد اصول کلی می داند و با تجهیزات فنی ساختمان هم آشنایی دارد. بعلاوه سرایدار باید بداند چه طور آتش را خاموش کند و ایمنی ساختمان را تضمین کند. به علاوه، او باید بتواند با افراد ساکن در ساختمان و همسایه ها ارتباطی محبت آمیز و محترمانه شکل دهد. به طور کلی، مهارت های اصلی سرایدار را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مهارت های باغبانی و باغچه آرایی
  • مهارت اطفای حریق
  • مهارت های ارتباطی با افراد مختلف
  • مهارت تمیز کردن درست سطوح و راهرو ها

راه های تقویت مهارت ها سرایدار

برای تقویت مهارت های سرایدار می توان شرکت در دوره های حفظ سلامت و ایمنی ساختمان را توصیه کرد؛ بعلاوه سرایدار تازه کار می تواند از افراد دارای این شغل درباره مسائل مختلف پرس وجو کند با استفاده از تجربه های دیگران مهارت های خود را بهبود ببخشد.

جهت پیشرفت شغلی سرایدار

برای پیشرفت کردن در شغل سرایداری، در اولین قدم باید تجربه به دست بیاورید تا بتوانید به مرور زمان در جایگاه های بهتری استخدام شوید و حقوق بالاتری دریافت کنید.

بازار کار سرایداری

همان طور که می دانید تعداد شرکت های تازه تأسیس هرروز بیشتر می گردد و احتیاج به سرایدار برای مجتمع های مسکونی هم به صورت مداوم حس می گردد. بنابراین بازار کار سرایداری در ایران و حتی دنیا پررونق است.

استخدام سرایدار

شاید بخواهید به عنوان سرایدار استخدام شوید ولی ندانید که باید از کجا آغاز کنید. شما می توانید به صورت سنتی و محلی از شرکت ها و خانه ها بپرسید که آیا احتیاج به سرایدار دارند یا نه؟ اما می توانید به جای این پرس وجوی وقت گیر، در سایت وبلاگ بیازیان آگهی ها را آنالیز و شرایط خود را به عنوان سرایدار اعلام کنید. بعلاوه می توانید با اعمال فیلترهای خاص مثل شهر مدنظرتان، برترین موقعیت شغلی سرایداری را انتخاب کنید. درنگ نکنید و به وبلاگ بیازیان سری بزنید.

برترین فرصت های شغلی برای سرایدار را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "مهارت های سرایدار ، هرآنچه که یک سرایدار باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های سرایدار ، هرآنچه که یک سرایدار باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید