فراوری گوشت قرمز در گیلان کمتر از احتیاج استان

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرنگاران/گیلان مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان گفت: فراوری گوشت قرمز در استان ما کمتر از احتیاج گیلان است.

فراوری گوشت قرمز در گیلان کمتر از احتیاج استان

محمد گلشنی در گفت و گو با وبلاگ بیازیان گفت: پیش بینی می گردد امسال حدود 14 هزار و 500 تن گوشت قرمز در 6 ماه نخست امسال گوشت قرمز فراوری گردد که نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در مورد افزایش جمعیت دامی گیلان اتفاق خاصی نیفتاده است و علت افزایش فراوری گوشت قرمز فراوری گوشت بیشتر و بحث کیفی است، اضافه نمود: با اصلاح نژادی و بهبود مدیریت توانسته ایم در جهت افزایش فراوری گوشت قرمز در گیلان قدمهای خوبی برداریم.

گلشنی ادامه داد: ترویج مصرف کنستانتره و توزیع نهاده ها که از سال گذشته تا به امروز به وسیله تعاونی ها اجرا شده است از دیگر عوامل افزایش فراوری گوشت قرمز در استان است.

وی با بیان اینکه گیلان بیش از 1میلیون و 278 هزار راس دام سبک و سنگین دارد، اضافه نمود: شهرستان های تالش و فومن بیش از دیگر از شهرستان های دیگر گوشت قرمز فراوری می نمایند.

پیش بینی بالغ بر 29 هزار تن گوشت قرمز تا انتها سال 1400

گلشنی ادامه داد: پیش بینی می گردد تا انتها سال 1400 بالغ بر 29 هزار تن گوشت قرمز در استان گیلان فراوری گردد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه فراوری گوشت قرمز در استان ما کمتر از احتیاج گیلان است، اعلام نمود: گیلان از استان های واردنماینده گوشت قرمز است.

گلشنی ادامه داد: می خواهیم اندازه فراوری گوشت قرمز در استان به سمتی سوق داده گردد که حداقل گوشت مورد احتیاج استان تامین گردد و برای تحقق این امر برنامه داریم تا به دامداران تسهیلات اختصاص یابد.

وی در مورد سهم دلالان از گرانی گوشت قرمز گفت: باید به سمتی پیش برویم که سود فروش گوشت قرمز به جای اینکه به جیب دلال برود نصیب دامدار گردد و برای تحقق این امر تعاونی ها و زنجیره های گوشت قرمز را باید زیاد کنیم، البته اگر چه زمان براست اما می توان با گام های موثر به این اهداف مورد نظر دست یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری گوشت قرمز در گیلان کمتر از احتیاج استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گوشت قرمز در گیلان کمتر از احتیاج استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید