خبرنگاران عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی کشور در تبریز کلید زده شد

به گزارش وبلاگ بیازیان، تبریز - خبرنگاران - شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث 2 هزار واحد مسکونی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در شهرک جوانان این شهر، گفت: این پروژه عظیم ترین طرح ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است.

خبرنگاران عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی کشور در تبریز کلید زده شد

ایرج شهین باهر عصر دوشنبه پس از امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای روی گسل کشور است که از این منظر خطرپذیری بالایی دارد؛ به طوری که اکنون در تبریز 2 هزار هکتار بافت حاشیه نشین داریم.

وی از تبریز به عنوان پایلوت طرح جابه جایی حاشیه نشینان نام برد و اعلام نمود: مقرر شده است که 10 هکتار از سهم شهرداری تبریز در شهرک جوانان برای احداث 2 هزار واحد مسکونی جهت جا به جایی حاشیه نشینان در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرار گیرد و تامین اقتصادی احداث این تعداد واحد از سوی شهرداری تبریز به شکل نقدی و غیرنقدی خواهد بود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه این اقدام موثرترین و عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است، اضافه کرد: احداث 2 هزار واحد، در فاز اول پیش بینی شده است و بی شک در فازهای بعدی، واحدهای بیش تری احداث خواهیم کرد.

شهردار تبریز اعلام نمود: با توجه به اینکه این واحدها به شکل صنعتی و سبک سازی احداث می گردد، امیدواریم در مدت زمان کوتاه شاهد بهره برداری این واحدهای مسکونی باشیم.

وی با اشاره به بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سه پروژه کلان شهری تبریز که تفاهم نامه آن سال گذشته امضا شده بود، گفت: احداث مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت در حال حاضر با جدیت پیش می رود.

شهردار تبریز گفت: مطالعات پارک عظیم نیز که یکی از آن سه پروژه کلان بود، رو به اتمام است و از امروز عملیات اجرایی آن با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا شروع شد.

شهین باهر همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث تراموای شهری در تبریز با قرارگاه خاتم، گفت: امروز تفاهم نامه احداث خط پنج قطار شهری از میدان قونقا تا میدان راه آهن تبریز، در جهت قونقای تاریخی تبریز که 110 سال پیش در این شهر وجود داشت، امضا شد و امیدواریم به زودی تبدیل به قرارداد شده و وارد فاز اجرایی و عملیاتی گردد.

حدود 2 هزار هکتار بافت حاشیه نشین با جمعیتی در حدود 500 هزار نفر در تبریز وجود دارد و در واقع 30 درصد جمعیت این شهر یک میلیون و 800 هزار نفری حاشیه نشین هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی کشور در تبریز کلید زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی کشور در تبریز کلید زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید