درمان خانگی حالت تهوع و استفراغ

به گزارش وبلاگ بیازیان، زنجبیل، نعنا، دارچین و ... موادی هستند که می توان در صورت لزوم از آن ها به عنوان درمانی خانگی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ استفاده کرد.

درمان خانگی حالت تهوع و استفراغ

سرویس سلامت - مسمومیت غذایی و یا اختلالات گوارشی از جمله عواملی هستند که ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ بشوند. دلیل تهوع و استفراغ هرچه که باشد نتیجه آن ضعف و بیحالی و ناتوانی است اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا می توانید به راحتی و با چند ماده طبیعی ساده حالت تهوع و استفراغ را برطرف کرده و حس بهتری پیدا کنید. مهم ترین کاری که باید در این مواقع انجام دهید نوشیدن آب فراوان است. تهوع باعث کم آبی شدید بدن می شود پس؛ حتما در طول روز به مقدار زیاد آب بنوشید. در صورتی که حالت تهوع در اثر نارسایی و اسپاسم معده باشد می توان با چند ماده طبیعی موجود در منزل از آن جلوگیری نمود.

بهترین درمان های خانگی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ

ریشه زنجبیل: از دیرباز در فرهنگ آسیایی از ریشه گیاه زنجبیل (زنجفیل) به عنوان ماده ای خوش طعم و شفابخش برای درمان مسائل گوارشی استفاده میشده است. برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ می توانید یک تکه ریشه زنجبیل را در دهان گذاشته و بجوید. اگر نمی توانید تندی زنجبیل را تحمل کنید، همراه با آن یک قاشق عسل نیز میل کنید.

برگ نعنا: برای از بین بردن حالت تهوع و استفراغ، یک فنجان چای نعنا بنوشید. درست کردن چای نعنا بسیار ساده است فقط کافی است مقداری برگ نعنای خشک را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را بنوشید. همچنین می توانید برگ سبز نعنا را بجوید.

سرکه: شاید عجیب به نظر برسد اما سرکه می تواند حالت تهوع و استفراغ را برطرف کند فقط حتما بینی خود را بگیرید زیرا بوی سرکه می تواند حالت تهوع شما را تشدید کند. به اندازه یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب رقیق کرده و با این محلول دهان خود را شستشو دهید. این کار از ادامه حالت تهوع جلوگیری کرده و مزه دهان شما را عوض می کند.

دارچین: دارچین یکی از موثرترین و بهترین درمان های خانگی برای ازبین بردن حالت تهوع و استفراغ است. به همین دلیل است که به زنان باردار در سه ماه اول بارداری توصیه می شود برای جلوگیری از حالت تهوع صبح گاهی، حتما از دارچین استفاده کنند. (برای استفاده از دارچین و دیگر داروهای گیاهی حتما با پزشک خود مشورت نمائید.) یک تکه چوب دارچین را در یک فنجان آب جوش بیاندازید و بعد از ده دقیقه آن را در آورید و چای دارچین خود را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل نوش جان کنید. برای نتیجه دریافت از این مورد، بهتر است سه بار در روز از این چای استفاده کنید.

علت و درمان خانگی حالت تهوع صبحگاهی در بارداری

آب برنج: اگر مبتلا به ورم معده یا هر نوع مشکل گوارشی عفونی هستید، آب برنج حاوی نشاسته تنها چیزی است که برای جلوگیری از حالت تهوع به آن نیاز دارید. یک پیمانه برنج را در یک و نیم پیمانه آب بجوشانید. وقتی برنج پخته شد، آن را آبکش کنید و آب برنج را نگه دارید. آب برنج را جرعه جرعه بنوشید تا تاثیر معجره آسای آن را بلافاصله مشاهده نمایید.

آب پیاز: آب پیاز یکی از قدیمی ترین درمان های خانگی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ است. درست است که بعد از مصرف آب پیاز دهان شما بوی بدی می گیرد و تا مدتی نمی توانید جلوی دیگران دهان خود را باز کنید اما واقعا چه اهمیتی دارد؟ هیچ کسی به هنگام ضعف و ناتوانی نگران آداب معاشرت نخواهد بود! پس؛ یک پیاز را برداشته و رنده کنید و به اندازه یک قاشق چای خوری از آب آن بنوشید. می توانید بعد از این کار یک فنجان چای نعنای سرد بنوشید تا هم اثربخشی دارو را بیشتر کنید و هم بوی بد دهان را کمی کاهش دهید.

آشنایی با خواص پیاز و پیاز درمانی

میخک: گل میخک به عنوان ماده ای ضدعفونی کننده و بسیار موثر بر سیستم گوارشی شناخته می شود. برای برطرف کردن حالت تهوع می توانید چند عدد میخک را بجوید و اگر از طعم تند آن خوش تان نمی آید می توانید همراه با آن یک قاشق عسل طبیعی مصرف کنید. اگر بعد از جویدن میخک ها آن ها را قورت دهید مسئله ای پیش نمی آید.

شیر: شیر برای از بین بردن حالت تهوع و همچنین آرام کردن معده بسیار موثر است. با این حال بهتر است همراه آن یک تکه نان تست هم خورده شود. می توانید نان تست را در یک ظرف شیر گرم انداخته و آرام آرام نان و شیر را بخورید.

زیره سبز: مقداری زیره سبز را آسیاب کنید. به اندازه یک قاشق غذاخوی از آن برداشته و با یک لیوان آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید و بعد مصرف کنید. تاثیر این محلول بسیار سریع و معجزه آسا خواهد بود.

تخم بادیان رومی یا رازیانه رومی: بادیان رومی خواص بسیار زیادی دارد و جلوگیری از حالت تهوع تنها یک مورد از صدها فایده این گیاه خوش بو است. برای برطرف کردن حالت تهوع کمی تخم بادیان رومی یا رازیانه را بجوید و یا مقداری از آن را در یک فنجان آب جوش ریخته و بعد از اینکه به مدت 10 دقیقه دم کشید چای رازیانه خود را نوش جان کنید.

موارد ذکر شده فهرستی ساده و قابل دسترس از موادی بود که می توان برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ به راحتی در منزل از آن ها استفاده کرد. با این حال؛ اگر تا 24 ساعت حالت تهوع شما برطرف نشد حتما به دکتر مراجعه کنید. از قلم نیاندازید که حیاتی ترین نکته نوشیدن آب به مقدار زیاد است.

منبع: setare.com

به "درمان خانگی حالت تهوع و استفراغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خانگی حالت تهوع و استفراغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید