رتبه اول استان اصفهان در کشور در فراوری تخم مرغ

به گزارش وبلاگ بیازیان، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:سال جاری با افزایش بهره وری، توسعه تعدادی از واحدها و ایجاد ظرفیت های تازه استان اصفهان در رتبه اول فراوری تخم مرغ در کشور نهاده شد.

رتبه اول استان اصفهان در کشور در فراوری تخم مرغ

علی دهقانی با بیان اینکه استان اصفهان 207 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت بالغ بر 15 میلیون قطعه مرغ دارد، گفت: استان اصفهان با فراوری حدود 120 هزار تن تخم مرغ در سال رتبه اول کشور را دارد.

استان اصفهان رتبه اول فراوری تخم مرغ در کشور

او با اشاره به اینکه اصفهان سال گذشته در ردیف دوم فراوری تخم مرغ قرار داشت، اضافه نمود: سال جاری با افزایش بهره وری، توسعه تعدادی از واحد ها و ایجاد ظرفیت های نو استان اصفهان در رتبه اول فراوری تخم مرغ کشور نهاده شد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: متأسفانه برغم افزایش قیمت تخم مرغ، اما این محصول هم اکنون درب مرغداری بسیار کمتر از قیمت مصوب از مرغداران خریداری می گردد.

دهقانی ادامه داد: اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ به نرخ 30 هزار تومان درب مرغداری خریداری می گردد که حدود پنج تا شش هزار تومان کمتر از قیمت مصوب است، اما متأسفانه بیش از قیمت مصوب به دست مصرف نماینده می رسد که لازمه کنترل این شرایط نظارت در سیستم توزیع در سطح شهر است.

او ابراز داشت: مرغداری های مرغ تخم گذار باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد با ضرر و زیان تخم مرغ فراوری می نمایند، اما در این جنگ مالی کوشش دارند حوزه فراوری تعطیل نگردد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، کاهش قیمت فروش را یکی از چالش های مرغداران مرغ تخم گذار عنوان نمود و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده فراوری هر کیلوگرم تخم مرغ بیشتر از نرخ مصوب است، اما به علت کاهش تقاضا کمتر از قیمت مصوب فروش می رود.

دهقانی با اشاره به افزایش هزینه های فراوری تخم مرغ و اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها گفت: افزایش قیمت تخم مرغ برغم معین قیمت مصوب کافی نبود و اگر قیمت منطقی تخم مرغ تعیین گردد جلوی متضرر شدن و تعطیلی واحد های پرورش مرغ تخم گذار گرفته می گردد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه نمود: امید است که سرانه مصرف تخم مرغ بالا رود و صادرات منطقی انجام گردد تا به افزایش انگیزه در بین فراورینمایندگان و پایداری فراوری بیانجامد.

دهقانی با بیان اینکه فراوریات واحد های طیور استان اصفهان به لحاظ کیفیت در سطح کشور زبانزد است، گفت: با همکاری دامپزشکی استان ممیزی واحد های پرورش انواع طیور را برای استاندارد سازی فراوری در دستور کار داریم.

او با بیان اینکه توسعه کمی واحد های پرورش طیور در استان خیلی در دستور کار نیست، گفت: توسعه کیفی واحد های پرورش طیور در راستای ارتقای بهره وری مد نظر ما است و در این جنگ مالی کوشش می کنیم از فراوری نمایندگان که در خط مقدم مالی هستند در حوزه فراوری و تأمین محصولات پروتئینی حمایت کنیم.

وبلاگ بیازیان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رتبه اول استان اصفهان در کشور در فراوری تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول استان اصفهان در کشور در فراوری تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید