زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان

به گزارش وبلاگ بیازیان، گیلان به عنوان سرسبزترین استان کشور، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. اگر قصد داریددرایام نوروز به سفر بروید توصیه می کنم حتما با ما همراه شوید و مقاله زیر را بخوانید…

زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان

زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای گیلان

آبشار زمرد حویق

آبشار زمرد حویق یکی از زیباترین پدیده های گردشگری شهرستان تالش و استان گیلان به شمار می رود که در تمام فصول سال گردشگران و کوهنوردانی از دیگر نقاط و استانهای دیگر را به خود جذب می نماید. فاصله این آبشار از بازار شهر حویق 9 کیلومتر است که قسمتی از ان جاده آسفالت بوده و بقیه نیز خاکی و کوهستانی است و از طبیعت نیز برخوردار بوده و می توان بعضی ییلاقات شهرحویق را مشاهده کرد. خانه های روستایی در اطراف راه با مردمی مهمان نواز نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید و در طول راه مسجدی وجود دارد که مسافران می توانند برای عبادت، استراحت و … در آنجا توقف نمایند. این آبشار در فصل بهار و تابستان از بیشترین گردشگران میزبانی می نماید و طبیعت سرسبز و دلنشین این محل باعث شده تا مردم حویق نیز در روزهای تعطیل و به ویژه آدینه ها و سیزده بدر با خانواده از این مکان استفاده ببرند. آب آبشار زمرد بسیار سرد بوده و محل زیست ماهی قزل آلا است. بسیاری از گردشگران با قلاب ماهیگیری و دیگر وسایل این ماهی ها را صید نموده و در روزهای گرم تابستان در آن شنا می نمایند،این آبشار از ییلاقات سرازیر می گردد ، بالاتر از آبشار زمرد چند آبشار کوچکوجود دارد که از زیبایی ویژه ای برخوردار هستند.

آبشار لونک

این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی در 25 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان واقع شده است. این آبشار دوقلو می باشد.ارتفاع آن حدود 6 متر می باشد.در 50 متری قسمت غربی آبشار رودخانه شهرود واقع شده است که این آبشار در آن میریزد.وجود تاسیسات رفاهی و گردشگری در اطراف آبشار از محسنات آن به شمارمی آید، این آبشار در فصل بهار و پاییزآب فراوانی دارد و در تابستان کم آب می باشد.

آبشار زمرد در حومه شهرستان حویق آبشار زمرد در حومه شهرستان حویق

آبشارلاتون

آبشارلاتون دراستان گیلان 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا،شهرلوندویل روستای کوته کومه قرارگرفته است،ارتفاع تقریبی آبشارلاتون 105 مترمی باشدکه بلندترین آبشاراستان گیلان است.فاصله از روستای کوته کومه تا آبشارحدود 6 کیلو متر است، در راستا صعود آبشار تپه هایی جنگلی وجود دارد ، در طول راستا چشمه های فراوانی با آبی خنک و نوشیدنی دیده می گرددٰ؛ آبشار از فاصله 500 متری قابل رویت است. در راستا صعودبه آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان می رسیم که تقریباًخالی از سکنه است . به زبان تالشی آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کناررودخانه می باشد . در حاشیه آبشار یکی از زیباترین جنگلهای متراکم بکر ودست نخورده گیلان با انبوهی از درختان آلو، گلابی، گردو فندق و سیب وحشیوجود دارد، که در 9 ماه از سال سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می نماید.

این آبشاراز دامنه های شرق کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به رود خانه لوندویل که باطول 17 کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته سرازیر می گردد و باشیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت نموده و در آخر وارد دریای خزرمی گردد ، حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد.

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار (به معنی درخت بید) ، سومین آبشار مرتفع گیلان میباشد. این آبشار در شهرستان رضوانشهر و در 16 کیلومتری بخش پره سر، واقع شده است.جاده راستا رسیدن به این آبشار، کوهستانی جنگلی است و برای رسیدن به این آبشار باید پس از پره سر از روستاهای صیقل سرا و ابویار گذشت تا به ویسادار برسیم.

آبشارهای ماسوله

در منطقه ماسوله چندین آبشار وجود د ارد که آبشار لار و آبشار دوقلو از جمله معروفترین آنها می باشند.

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن در فاصله 24 کیلومتری از شفت و در منطقه خرم کش شفت واقع شده است.بعد از شفت باید ازآبادی های عثماوندان، احمد سرگوراب، نصیر محله، شالما، سفید مزگی ، لپوندان،علیسرا و سیاه مزگی عبور نمود تا به خرم کش رسید.

آبشار بابا ولی

آبشار بابا ولی در3 کیلو متری روستای بابا ولی و در حدود 5 کیلومتری جاده دیلمان به سیاهکل واقع شده است.ارتفاع این آبشار حدود 20 متر میباشد و آبشار فصلی است.برخلاف بیشتر آبشارهای استان گیلان، که اطراف آن جنگل میباشد، این آبشار در میان صخره ها واقع شده است؛ این آبشار درتابستان خیلی کم آب میگردد.

آبشار چالدشت لنگرود

این آبشار در روستای چالدشت از دهستان لات لیل این شهرستان واقع شده است.

آبشار خلشکو

این آبشار در بخش کلیشم رودبار (نزدیک استخر طبیعی خلشکو) واقع شده است.

آبشار آسیاب رود

این آبشار در روستای نوده فاراب واقع در شهرستان رودبار -لوشان -جیرنده بعد از انبوه واقع شده است .

آبشار تریشوم ماسوله

آبشار تریشوم یا تروشوم یکی دیگر از آبشارهای پرآب و زیبای گیلان که در ماسوله ؛ در دامنه قله تریشوم واقع شده است. راستا دستیابی به آن به وسیله جاده فومن - ماسوله نرسیده به شهر ماسوله جاده فرعی به سمت آبشار فاصله زمانی آن تا شهر ماسوله حدودا 1 تا 1.5 ساعت میباشد راستا فرعی برای رسیدن به آبشار زیاد است اما بعلت وجود این آبشار در دل کوه و جنگل حتما با راهنما حرکت کنید.

آبشار میلاش رودسر

آبشار سحر انگیز میلاش شاخص ترین، بزرگترین و زیباترین آبشار منطقه رحیم آباد است که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در راستا رودخانه میلاش قرارداشته و از کوه بندبن سرچشمه می گیرد و درارتفاع 800 متری از سطح دریا و در700 متری غرب رودخانه پلورود قراردارد. روستای میلاش در 30 کیلومتری بخش رحیم آباد و 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده و

از روستاهای دهستان اشکور سفلی است. این آبشار به ارتفاع 25 متر، عرض هشت متر و مساحت 150 متر است، آب از شیب 85 درجه به پایین با فـشار سرازیر می گردد. در تابستان هفت پره آبی دارد و عمق استخر آن تا70 سانتی متر متغیر است چون آب آن بصورت پلکانی سقوط می نماید استخری عمیق پای آن ایجاد نشده است. درجه حرارت آب بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است و مساحت حوضچه آن 30 متراست، صخره سنگی ایجاد شده در محدوده آبشار 32 متر است.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: هفت گنج

به "زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای استان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید