سریع ترین جانوران روی زمین

به گزارش وبلاگ بیازیان، وقتی صحبت از سرعت زیاد می گردد اولین چیزهایی که به فکر مان می رسند ماشین های پرسرعت هستند اما آیا می دانستید که حیواناتی وجود دارند که می توانند سرعتی تقریبا برابر با این ماشین های پر سرعت داشته باشند؟

سریع ترین جانوران روی زمین

با این حیوانات سریع آشنا شوید:

کل یالدار آبی، 80 کیلومتر بر ساعت

کل یالدار آبی پستانداری علف خوار است که در جنوب و شرق آفریقا زندگی می نماید. میزان این حیوان به 130 سانتی متر می رسد و با پاها و شانه های قوی که دارد می تواند به سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدود. این سرعت زیاد به حیوان این اجازه را می دهد که از دست شکارگران فرار کند و سرپناه بیابد. بعلاوه بتواند به راحتی مهاجرت کند.

نیزه ماهی، 80 کیومتر بر ساعت

نیزه ماهی ها یکی از بلندتریم ماهی های روی زمین هستند که می توانند تا 420 سانتی متر هم طول داشته باشند. این ماهی ها بومی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام هستند. آنها می توانند با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت شنا نمایند و در اندک زمانی به اعماق اقیانوس برسند. این ماهی ها نواحی گرم تر اقیانوس را برای زندگی ترجیح می دهند.

پرونگورن آنتلوپ، 88 کیلومتر بر ساعت

پرونگورن آنتلوپ حیوانی بومی آمریکای شمالی است که می تواند در مسافت های طولانی با سرعت 88 کیلومتر بر ساعت بدود. بر خلاف دیگر حیواناتی که سرعت بالا دارند، این حیوان هم می تواند با سرعت بدود و هم می تواند مسافت های طولانی طی کند بدون اینکه خسته گردد. اگرچه چیتساها می توانند با سرعت بیشتری بدند، هیچ وقت نمی توانند مانند پرونگورن آنتلوپ مسافت های طولانی را طی نمایند. این حیوان تا 90 سانتی متر قد می کشد و پاها و شانه هایی بسیار قوی دارد.

شمشیر ماهی، 110 کیلومتر بر ساعت

شمشیر ماهی سریع ترین ماهی روی زمین است و بومی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است. این ماهی می تواند با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت شنا کند. بدن 330 سانتی متری شمشیر ماهی به او یاری می نماید با سرعت بیشتری شنا و قواصی کند. این ماهی آب های گرم تر را برای زندگی دوست دارد و در نواحی سطحی اقیانوس ها یافت می گردد.

یوزپلنگ، 120 کیلومتر بر ساعت

همانطور که می دانید یوزپلنگ سریع ترین حیوان روی خشکی است. این حیوان می تواند با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت بدود! پاهای قوی و بلند یوزپلنگ به او یاری می نمایند در اندک زمانی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برسد. بر خلاف دیگر اعضای خانواده گربه سانان، یوزپلنگ میزان کوچکی دارد و تنها تا ارتفاع 90 سانتی متری خواهد رسید. یوزپانگ یا همان چیتسا بومی آفریقا و آسیا است. جالب است که بدانید تعقیب طعمه به وسیله یوزپلنگ در همان 40 تا 60 ثانیه ابتدایی به موفقیت می رسد و حیوان طعمه اش را شکار می نماید.

غاز سیخ بال، 142 کیلومتر بر ساعت

غاز بال سیخ بزرگ ترین گروه خانواده غازها است که بومی جنوب آفریقا است. این غاز 100 سانتی متر است و می تواند به وزن 8 کیلوگرم هم برسد. این غاز می تواند با نهایت سرعت 142 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. این پرنده بیشتر در منطقه ها آبدار، مثلا حاشیه رودخانه های یافت می گردد. این پرنده بعلاوه با عوض شدن فصل صدها کیلومتر مهاجرت می نماید.

مرغ دله بزرگ، 152 کیلومتر بر ساعت

مرغ دله بزرگ پرنده ای اقیانوسی است که می تواند با سرعت 152 کیلومتر بر ساعت پرواز کند که این را مدیون بال های گسترده خود است. آنها از این سرعت زیاد برای دزدیدن غذا از دیگر مرغان اقیانوسی استفاده می نمایند! جالب است که بدانید این پرنده بیشتر عمر خود را در آسمان سپری می نماید و به ندرت زمین را لمس می نماید. با این وجود مرغ دله بزرگ در زمان جفتگیری لانه ای با چوب نزدیک اقیانوس روی زمین می سازد.

بادخورک دم سوزنی، 170 کیلومتر بر ساعت

بادخورک دم سوزنی سومین حیوان سریع روی کره زمین است. به بیان دیگر این پرنده سریع ترین پرنده در پرواز قدرتی است. باد خورک دم سوزنی برای پرواز از هیچ گونه قدرت دیگری، مثلا قدرت باد، استفاده نمی نماید و تنها با استفاده از قدرت خود می تواند تا 170 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این پرنده بومی منطقه ها مرکز آسیا و سیبری است. بادخورک دم سوزنی پاهایی کوتاه و بال هایی بلند دارد که باعث می شوند پرنده به نرمی پرواز کند. این پرنده هم میزان زیادی از عمر خود را در آسمان سپری می نماید و بر بالای صخره های بلند لانه می سازد. باد خورک دم سوزنی پرنده ای مهاجر است و صدها کیلومتر پرواز می نماید تا به اقلیم های مختلف برسد.

عقاب طلایی، 321 کیلومتر بر ساعت

این پرنده بزرگ و قدرتمند دومین موجود سریع روی کره زمین است. عقاب طلایی به خاطر ارتفاع زیادی که در هنگام پرواز می گیرد و سرعت فوق العاده اش شناخته شده است. در هنگام شیرجه برای گرفتن طعمه، عقاب طلایی سرعتی برابر 321 کیومتر بر ساعت پیدا می نماید و در نهایت حیوان نگون بخت را با چنگال های تیزش شکار می نماید.

قوش تیز پر، 389 کیلومتر بر ساعت

قوش تیز پر می تواند با سرعت 389 کیلومتر بر ساعت پرواز کند! باورتان می گردد! این پرنده سریع تر موجود روی کره زمین است. قوش تیز پر می تواند در تمام منطقه ها جهان، به غیر از قطب جنوب زندگی کند. این پرنده دمی بلند و بال هایی نوک تیز و بلند دارد که به او یاری می نمایند سریع تر در هوا حرکت کند. این پرنده قدرت دید خارق العاده ای هم دارد و می تواند طعمه را از ارتفاعات بلند ببیند. این پرنده بر روی صخره های بلند و آسمان خراش هایی که معمولا نزدیک به نواحی اقیانوسی هستند لانه می سازد. چرا که رژیم غذایی آنها را پرندگان دریایی کوچک تشکیل می دهند. بعلاوه قوش تیز پر هر ساله هزاران کیلومتر بین قاره ها مهاجرت می نماید.

منبع: فوت و فن / themysteriousworld.com

به "سریع ترین جانوران روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین جانوران روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید