سنگینی گرانی کاغذ روی دوش اهالی قلم است

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرنگاران: گلمرادی، شاعر، می گوید قرار بود که کتاب برگ های چند رنگ باغ در نمایشگاه به چاپ برسد، اما انتشار آن به دلیل گرانی کاغذ به تعویق افتاد. او معتقد است سنگینی بار گرانی کاغذ را اهالی قلم بیشتر از دیگر فعالان در حوزه نشر احساس می نمایند.

سنگینی گرانی کاغذ روی دوش اهالی قلم است

شیرین علی گل مرادی، شاعر و منتقد ادبی، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی وبلاگ بیازیان، با بیان اینکه برگ های چند رنگ باغ عنوان جدیدترین اثر اوست که به زودی منتشر خواهد شد، گفت: این اثر قرار است توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب گردد. در این کتاب مجموعه ای از سروده های قبلی ام با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه در این مجموعه تعداد 20 سروده گردآوری و تدوین شده است، اضافه نمود: آثار در موضوعات و قالب های مختلفی به نظم درآمده اند، به همین خاطر تنوع موضوعی و محتوایی در آن بسیار دیده می گردد. با توجه به همین امر عنوان کتاب برگ های چند رنگ باغ انتخاب شده است.

این شاعر با انتقاد از رویه چاپ و نشر در کشور، مهمترین مشکل موجود در این عرصه را کاغذ دانست و یادآور شد: این کتاب پیش از این قرار بود که در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه گردد، اما به دلیل گرانی کاغذ و مسائلی که برای عرصه نشر به وجود آمده، چاپ آن تا به امروز به تأخیر افتاده است. متأسفانه این رویه باعث شده است تا بسیاری از آثار خوب از گردنه نشر خارج و یا انتشار آنها به زمان دیگری موکول گردد. مسائل موجود روی دوش نویسندگان است و سنگینی آن را اهالی قلم بیشتر از دیگر فعالان در حوزه چاپ و نشر احساس می نمایند؛ چراکه انتشار وو بهره برداری از ثمره چند سال کوشش آنها باید به خاطر کاغذ به تعویق بیفتد.

سروده ذیل نمونه ای از اشعار گلمرادی است که با موضوع آیینی به نظم درآمده است:

میان باغ های سبز رؤیا چشم در راهم

نمی خوابم، تو را امروز و فردا، چشم در راهم

جواب پرسشم را ... دیدگانم باز می گویند

همانا چشم در راهم، همانا چشم در راهم

سبک تر می وزی تو، مثل عطر مریمستان ها

ولی من در حصار سنگ شب ها، چشم در راهم

نخواهد جاده گر سرانجام بگیرد در راستا خود

نهایت را در این سرگشتگی ها، چشم در راهم

سکوت است و سکوت است و سکوت است و سکوتستان

تو را در هیبت امواج دریا، چشم در راهم

منبع: تسنیم

به "سنگینی گرانی کاغذ روی دوش اهالی قلم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگینی گرانی کاغذ روی دوش اهالی قلم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید