طرح سفرهای مقرون به صرفه قرار است در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم جامعه قرار بگیرد

به گزارش وبلاگ بیازیان، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، طرح سفرهای مقرون به صرفه قرار است در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم جامعه قرار بگیرد.

طرح سفرهای مقرون به صرفه قرار است در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم جامعه قرار بگیرد

طرح سفرهای مقرون به صرفه از جمله طرح هایی است که با هدف مسافرت به مقاصد داخلی کشور آن هم با هزینه کم در نظر گرفته شده است. با وجود اینکه سالها از ارائه این طرح میگذرد و راهکارهای مختلفی برای آن نیز ارائه شده اما تا به امروز نتوانسته پیروز عمل کند.

سیاست توسعه گردشگری، توزیع سفر در کشور است. در چندین دوره معاونان گردشگری و مدیرکل های آنها در وزارتخانه میراث و گردشگری برای عملیاتی شدن طرح سفرهای مقرون به صرفه راههای مختلف را اعم از دخیل کردن بخش دولتی، ارگانها و نهادها و حتی وارد کردن بخشهای خصوصی از هتلداران گرفته تا آژانس داران را در پیش گرفتند اما باز هم به نتیجه نرسیدند. این روند تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر میتوان گفت سفرهای مقرون به صرفه به نوعی تبدیل به طرحی شکست خورده شده است.

با این وجود این گونه به نظر می رسد معاونت گردشگری میخواهد دوباره شانس خود را برای راه اندازی سفرهای مقرون به صرفه امتحان کند.

مصطفی فاطمی (مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری) در مورد طرح سفر های مقرون به صرفه گفت: پروژه ای را با همکاری و مشارکت شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی و بعضی از دستگاه های دیگر شروع نموده ایم تا ظرفیت های اقامتگاه های مقرون به صرفه را شناسایی کنیم. مجری اصلی این طرح شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی نیست بلکه وزارتخانه میراث و گردشگری خواهد بود.

او تاکید نمود: این کار شروع شد اما از آنجایی که در سالهای گذشته با چالش های زیادی همراه بود از این رو در حال حاضر به صورت آزمایشی این کار را انجام خواهیم داد. از آنجایی که در سالهای متمادی اقدامات مختلفی در مورد سفر های مقرون به صرفه انجام دادیم اما نتوانستیم به نتیجه مطلوب دست یابیم از این رو ترجیحمان آن است که پروژه و طرح حاضر کامل شود سپس در مورد آن اطلاعات کامل جامعه و گردشگران ارائه شود.

فاطمی در پاسخ به این سوال که مسائل و چالش های پیش روی سفر کارت ها و سفرهای مقرون به صرفه چه بود که تا به امروز نتوانسته به نتیجه مطلوب دست یابد، گفت: این امر با مسائل متعددی همراه بود بطور مثال در زمانی که شاهد آن بودیم که بعضی از افراد با کارت هایی که برای آنها صادر شده بود به هتل ها مراجعه میکردند و با کشیدن کارت های خود پول را از هتل دریافت میکردند حتی زمانی شاهد فعال شدن ظرفیت مراکز اقامتی خارج از بخش خصوصی بودیم که در نهایت منجر به متضرر شدن بخش خصوصی شد حتی زمانی نیز بر روی بخش خصوصی متمرکز شدیم که آن هم با چالش های خود همراه شد. اکنون سعی ما بر آن است تا با احصا کردن تمام مسائل گذشته راهکاری تازه ارائه دهیم.

به گفته مدیرکل گردشگری داخلی طرح تازه سفرهای مقرون به صرفه در قالب اپلیکیشن ارائه خواهد شد. در حال حاضر این کار به صورت آزمایشی با چند اداره و مجموعه دولتی شروع خواهد شد اما از آنجایی که در مرحله آزمایش قرار گرفته است باید کامل شود سپس در اختیار عموم جامعه قرار گیرد. البته این امر نیز منوط به پیروز عمل کردن طرح صفوی مقرون به صرفه خواهد بود، چرا که ما هنوز نمی دانیم این طرح پیروز می شود یا نه. در واقع در طرح تازه همه افراد می توانند با ارائه کد ملی خود از خدمات سفر های مقرون به صرفه بهره مند شوند. در آن سو نیز هتل ها مراکز اقامتی و آژانس داران درگیر این طرح خواهد شد و باید به نیازهای مراجعین جوابگو باشند.

منبع: همگردی

به "طرح سفرهای مقرون به صرفه قرار است در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم جامعه قرار بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سفرهای مقرون به صرفه قرار است در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم جامعه قرار بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید