هدفگذاری کاهش 30 درصدی هزینه های ترانزیت

به گزارش وبلاگ بیازیان، تهران (پانا) - مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد جهت ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) می گوید باید بتوان برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای تازه و همکاری های منطقه ای تنظیم گردد.

هدفگذاری کاهش 30 درصدی هزینه های ترانزیت

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد راستا ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) اظهار کرد: باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای تازه و همکاری های منطقه ای تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا برای کریدور ITI عبور آزمایشی محموله ترانزیتی با همکاری سازمان اکو برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به افزایش دو تا 3 برابری هزینه های حمل ونقل دریایی پس از پاندمی کرونا، اضافه نمود : به همین علت الان راستاهای زمینی برای ترانزیت کالا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. امروز برترین زمان برای استفاده از ظرفیت های کشور جهت عبور کالاهای ترانزیتی است.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری اعلام کرد: کریدور ترانزیتی ITI با توجه به پتانسیلی که دارد می تواند به راحتی جایگزین کانال سوئز گردد. این کریدور دو ویژگی مهم نسبت به حمل و نقل دریایی دارد؛ یکی کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و دیگری کاهش هزینه هاست.

هدایتی در این باره شرح داد: با حمل کالا به وسیله کریدور آی تی آی راستا استانبول تا پاکستان از 25 تا 30 روز کنونی به 10 تا 12 روز کاهش می یابد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی تاکید نمود: در عین حال هزینه های حمل کالا از این راستا در مقایسه با کانال سوئز هم حدود 30 درصد کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هدفگذاری کاهش 30 درصدی هزینه های ترانزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری کاهش 30 درصدی هزینه های ترانزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید