چرا زیربغل مو داره؟ فایده اش چیست؟

به گزارش وبلاگ بیازیان، همه افراد از وجود موهای زائد زیر بغل ناراضی هستند اما علت بسیار جالبی برای رشد موهای زیر بغل وجود دارد که با دانستن این حقیقت شگفت زده خواهید شد.

چرا زیربغل مو داره؟ فایده اش چیست؟

بدون شک، بسیاری از افراد در دوره های مختلف زندگی خود به این فکر افتاده اند که چرا مو در ناحیه زیر بغل رشد می نماید. شاید از نظر شما این موها بدون کاربرد و بی فایده به نظر برسند؛ اما در واقع نقش مهمی در عملکرد بدن دارند که در این مطلب از وبلاگ بیازیان قصد داریم در خصوص آن ها شرح دهیم و فواید موی زیر بغل را بازگو نماییم.

دلایل رشد موهای زیر بغل

در دوران بلوغ، تغییرات هورمونی باعث رشد مو در زیر بغل و سایر قسمت های بدن می گردد. در واقع با نزدیک شدن به بزرگسالی، متوجه می شوید که موهای کم و بوری که تقریبا غیرقابل مشاهده بودند، اکنون آغاز به تغییر نموده اند و ضخیم شده اند. در حقیقت؛ ابتدا موهای ناحیه تناسلی رشد می نمایند و تقریبا دو سال بعد، موهای زیر بغل در می آیند. البته این فرایند؛ در هر فردی با توجه به رشد او؛ در سن متفاوتی اتفاق می افتد.

فواید موهای زیر بغل

برای درک هرچه بهتر علت رشد و وجود همین موهای به ظاهر مزاحم زیربغل بهتر است با فواید آن آشنا شوید که شامل:

تنظیم دمای بدن

یکی از وظایف اصلی موهای زیر بغل، تنظیم دمای بدن است. مو می تواند در برابر هوای سرد یا گرمای بیش از حدی که با آن ناحیه حساس تماس پیدا می نماید؛ محافظت کند.

حفظ رطوبت

بعلاوه، به حفظ رطوبت یا کاهش سرعت فراوری عرق یاری می نماید؛ بنابراین از چکیدن عرق جلوگیری خواهد نمود.

کاهش اصطکاک

وجود مو در ناحیه زیر بغل از تماس پوست به پوست جلوگیری می نماید؛ بنابراین حساسیت و اصطکاک را کاهش می دهد؛ مخصوصا زمانی که ورزش می کنید؛ از طرفی هم از قلم نیاندازید که در صورت بلند شدن این موها، آن ها را اصلاح کنید که در غیر این صورت مو های زیر پوستی به وجود خواهد آمد.

آزاد شدن فرومون

زیر بغل پیغام رسان های شیمیایی آزاد می نماید که برای هر شخصی منحصر به خودش است. این پیغام رسان ها که به عنوان فرومون شناخته می شوند، مواد شیمیایی هستند که بدن به طور طبیعی فراوری و ترشح می نماید تا به عنوان سیگنال های بویایی به ویژه برای جذب جنس مخالف عمل نمایند. در واقع این موها هستند که آن ها را گیر می اندازند و نمی گذارند که رها و ساطع شوند.

جلوگیری از ناراحتی ها و بیماری ها

شیو نکردن یا وکس نکردن مو های زیر بغل باعث کاهش خطر حساسیت می گردد و بعلاوه از قرار گرفتن پوست در معرض مواد شیمیایی، آلودگی و کثیفی جلوگیری می نماید . به خاطر همین خیلی از پزشکان توصیه می نمایند که مو های زیر بغل را از ته و ریشه اصلاح نکنید و آن ها را با قیچی کوتاه کنید تا کم تر معین باشد و بتوانید از فواید آن هم بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب ترین شرکت های جهان، استخدام یک سیلی زننده! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا زیربغل مو داره؟ فایده اش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا زیربغل مو داره؟ فایده اش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید