کیفیت سوخت در کشور با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد؟

به گزارش وبلاگ بیازیان، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کیفیت سوخت در منطقه ها پرتردد و مسیر های بین شهری کلانشهر ها با استاندارد های موجود در کشور مطابقت دارد.

کیفیت سوخت در کشور با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد؟

به گزارش ایسنا، با شروع فصل سرما و برودت هوا، آلودگی هوا خود را به شکل افزایش آلاینده های جوی نشان می دهد. در این میان کیفیت سوخت از اهمیت زیادی برخوردار است.

هلنا کعبی، درباره آخرین شرایط پایش سوخت در کشور اظهار کرد: به علت وجود استاندارد های مشخص شده برای کیفیت سوخت ها، پایش اولیه سوخت کشور تحت نظارت سازمان ملی استاندارد انجام می گردد. با توجه به اینکه سوخت یک محصول است، دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست برای اطمینان از کیفیت و عملکرد سوخت ها عملیات پایش را انجام می دهد البته این وظیفه قانونی دفتر پایش نیست و جهت اطمینان از کیفیت و عملکرد سوخت این کار را انجام می دهد.

وی ادامه داد: سالانه حدود 180 تا 200 نمونه سوخت به صورت تصادفی از استان های مختلف برداشت می شوند. نتیجه این پایش ها نشان داده است که کیفیت سوخت در منطقه ها پرتردد و مسیر های بین شهری کلانشهر ها با استاندارد های موجود در کشور مطابقت دارد و به طور میانه در کلانشهر ها مسئله ای در کیفیت سوخت نداریم.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، با تاکید بر اینکه در شهر های بزرگ مشکل کیفیت سوخت وجود ندارد، گفت: تعدادی از پالایشگاه ها نیز قصد دارند که سوخت فراوریی آن ها به یورو5 تبدیل گردد که این موضوع نهایی شده است. در بعضی از گزارش های ارائه شده علاوه بر پالایشگاه ها تعدادی از مجموعه ها نیز به علت افزایش مصرف در حال کوشش برای فراهم کردن شرایط به منظور فراوری سوخت یورو5 هستند که ما نیز این مورد را آنالیز می کنیم، اما تا به امروز نمونه ای ارائه نشده است. مکاتبات لازم با این مجموعه ها اجرا شده است، اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره اقدامات آن ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست درباره جایگزینی ایستگاه های کیفیت اظهار کرد: به علت هزینه بالا، هنوز هیچ اقدامی برای جایگزینی صورت نگرفته است. فعلا در حال اجرا تست مقایسه ای بین یکی از ایستگاه های فراوری ملی- که فرایند آن با استاندارد های داخلی کشور همخوانی دارد - با یکی از ایستگاه های به تازگی خریداری شده هستیم. ما از کیفیت و کالیبراسیون دستگاه خریداری شده اطمینان داریم.

کعبی در خاتمه تاکید نمود: اگر بعد از یک ماه که دو هفته از آن گذشته است، نتایج تست ها به ما ارسال گردد و بتوانیم برای ذرات، این دستگاه را وارد سیستم کنیم می توانیم با توجه به قیمت مناسب آن، بخشی از ایستگاه ها را توسعه دهیم.

منبع: فرارو

به "کیفیت سوخت در کشور با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت سوخت در کشور با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید