اجرای بزرگترین طرح استحصال هیدروژن سبز جهان در قزاقستان

به گزارش وبلاگ بیازیان به نقل از نیواطلس، در این مجموعه با استفاده از نور خورشید و انرژی باد، سالانه سه میلیون تن هیدروژن سبز تولید می شود که برای تولید حدود 45 گیگاوات برق کافی است.

اجرای بزرگترین طرح استحصال هیدروژن سبز جهان در قزاقستان

در قزاقستان دشت های وسیع سبزی وجود دارد که به طور دائم در آنها باد می وزد و معمولاً آب و هوای آفتابی دارند. میزان تولید انرژی های تجدید پذیر در این مجموعه دو برابر مجموعه های مشابه در استرالیا و پنج برابر مجموعه انجیکس در برزیل است.

در حال حاضر بزرگترین کارخانه تولید هیدروژن سبز دنیا در کانادا قرار گرفته است که حداکثر ظرفیت تولید آن از 20 مگاوات فراتر نمی رود. فعلاً قرارداد اولیه اجرای این طرح با دولت قزاقستان منعقد شده و انتظار می رود فرایند مهندسی، خریدها و روندهای تأمین اقتصادی این طرح سه تا پنج سال طول بکشد. همچنین برای ساخت و تکمیل این مجموعه پنج سال زمان در نظر گرفته شده است.

قزاقستان نهمین کشور بزرگ دنیا است که از نظر کم بودن تراکم جمعیت در دنیا رتبه هجدهم را دارد. در هر یک کیلومتر مربع این کشور تنها هفت نفر زندگی می کنند. لذا زمین های زیادی در این کشور برای راه اندازی و نصب توربین های بادی و صفحات خورشیدی وجود دارد. این کشور از نظر اقتصادی هم شرایط خوبی دارد و درآمد خود را از محل صادرات پتروشیمی و نفت خام تأمین می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای بزرگترین طرح استحصال هیدروژن سبز جهان در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بزرگترین طرح استحصال هیدروژن سبز جهان در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید