اختصاص نیم درصد جرایم رانندگی برای اسقاط موتورسیکلت های فرسوده

به گزارش وبلاگ بیازیان، تهران(پانا) - سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در رشته توییتی درخصوص ملاقاتش با رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشت طی روزهای گذشته با خانم سمیه رفیعی، نماینده محترم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ملاقات کردم. شهر تهران با معضلات محیط زیستی روبه رو است که جز با همکاری شورا و مجلس قابل حل شدن نیست.

اختصاص نیم درصد جرایم رانندگی برای اسقاط موتورسیکلت های فرسوده

آلودگی هوا یکی از مهمترین مسائل تهران است که عوامل مهم آن مصرف گازوئیل و مازوت از سوی پالایشگاه و صنایع مستقر در حریم شهری است. متاسفانه اداره کل محیط زیست تا به امروز اطلاعات لازم درباره نوع سوخت مصرفی این کانون های آلاینده را به موقع ارائه ننموده است.

براساس آخرین گزارش سیاهه انتشار، سهم صنایع آلاینده معین شده و قابل کتمان نیست. آلایندگی آنها موجب شده شرایط آلودگی هوا به ویژه در مناطق جنوبی تهران نسبت به سایر مناطق شرایط مناسبی نداشته باشد. شورا درصدد استفاده از ظرفیت حقوقی خود برای شکایت از کانون های آلاینده در حریم شهر است.

فرایند اسقاط موتورسیکلت و اتومبیل فرسوده عملا متوقف شده و دیوان عدالت هم آیین نامه اسقاط موتورسیکلت را ابطال نموده است. کرونا چرخه بهره برداری از موتور های فرسوده را رونق بخشیده و نوسانات ارزی هم موجب شده تا صاحبان آن تمایل چندانی برای از رده خارج کردن موتورهای فرسوده خود نداشته باشند.

پیشنهاد کمیته محیط زیست شورا آن است که نیم درصد از جرایم رانندگی با تصویب مجلس به نوسازی ناوگان موتوری و از رده خارج کردن موتورسیکلت های فرسوده اختصاص یابد.

متاسفانه توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان آن چندان مورد توجه دولت نیست. بودجه اختصاص داده شده برای توسعه حمل و نقل عمومی به اندازه دو رام مترو است. بیش از 50 درصد اتوبوس های تهران در حال فرسودگی هستند. اگر اقدامی جدی در خصوص آنها انجام نشود، تقریبا تمامی اتوبوس ها فرسوده می شوند.

افزایش اعتبار حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه سال 1400 و ورود کمیسیون اصل 90 به بحث آلودگی هوا برای پیگیری تخلفات دستگاه هایی که قانون هوای پاک را اجرا نمی نمایند، دو اقدام موثری است که مجلس می تواند برای بهبود شرایط آلودگی هوا به مردم تهران هدیه دهد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اختصاص نیم درصد جرایم رانندگی برای اسقاط موتورسیکلت های فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص نیم درصد جرایم رانندگی برای اسقاط موتورسیکلت های فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید