فعالان حوزه اینترنت یک صدا گفتند: تا قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند از توسعه و کیفیت خبری نیست

به گزارش وبلاگ بیازیان، صبح امروز، طی نشستی با حضور فعالان حوزه اینترنت و مخابرات در سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و خبرنگاران، در رابطه با موضوع تعرفه گذاری اینترنت بحث و گفتگو شد.

فعالان حوزه اینترنت یک صدا گفتند: تا قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند از توسعه و کیفیت خبری نیست

در ابتدای این نشست، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره این سازمان، گزارشی از نشست پیشین که با حضور نمایندگان اپراتورها درباره همین موضوع برگزار شده بود، داده و گفت: در شرایط مالی امروز با توجه به تورم و هزینه های تمام شده، خدمات دهندگان نیز این حق را برای خود قائل هستند که نسبت به پیشنهاد یک قیمت عادلانه اقدام نمایند. متقابلاً عامه مصرف نمایندگان نیز راغبند تا هزینه معقول و مناسبی را برای دریافت این خدمات بپردازند.

اسلامی به نقش تشکل ها در رسیدن به نقطه تلاقی رضایت خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان اشاره نمود و گفت: حضور حداکثری دولت در تعرفه گذاری در دراز مدت نشان دهنده این است که نه رضایت مصرف نمایندگان را به همراه داشته و نه رضایت ارایه دهندگان را. رویکرد دولت نو نیز بر عدم دخالت حداکثری است.

فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز در این جلسه گفت: اتفاقی که باید شکل می گرفت اما به آن توجه نشد توسعه است. در صورت ایجاد توسعه در سه یا چهار سال گذشته ما در زیرساخت های ارتباطی شاهد کیفیت، ظرفیت و پوشش کافی بودیم. اما متاسفانه امروزه هیچ یک از این موارد وجود ندارد و در مجموع به پایین بودن سطح کیفیت منجر شده است.

در ادامه فرامرز رستگار اعلام کرد: امر توسعه احتیاجمند ایجاد انگیزه در سرمایه گذار و بخش خصوصی است و بدون ایجاد انگیزه و تضمین به هیچ طریقی توسعه شکل نخواهد گرفت. دولت منبعی برای این مقدار سرمایه ندارد، در نتیجه موظف است با ایجاد انگیزه و امید و بعلاوه تضمین سرمایه گذاری نقش نظارتی در این امر ایفا نماید.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران بعلاوه گفت: می گویند تا زمانی که کیفیت بالا نرود قیمت را بالا نمی بریم. سؤالی که من دارم این است که مگر می گردد شبکه ای که بین 4 تا 5 سال اخیر به علت تعرفه گذاری اشتباه امکانی برای توسعه خود نداشته، یک شبه توسعه یابد و کیفیت اینترنت بهبود پیدا کند؟

در بخش دیگری از این نشست، سیدمحمدعلی شریفی الحسینی، عضو هیات مدیره و دبیر کمیسیون اینترنت و انتقال داده نصر تهران به مقوله متعادل سازی قیمت ها اشاره نمود و گفت: مقوله متعادل سازی قیمت ها مقوله اصلی و خواسته اپراتورها نیست. مقوله ی اصلی برای اپراتور ها هدف 20 میلیون پورت مدنظر وزیر ارتباطات است. این 20 میلیون پورت محقق نخواهد شد مگر با حمایت ها و سوبسید هایی از طرف دولت.

شریفی الحسینی معتقد است که افزایش قیمت ها در چهارچوب مصوبه 266 اتفاق افتاده است. با این حال این تعرفه ها به تغییر بیشتری با توجه به شرایط روز جامعه و تورمی که در کشور شاهد آن هستیم احتیاج دارد.

داوود ادیب، رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرنمایندگان صنعت مخابرات ایران نیز در این نشست با اشاره به صحبت های نشست قبلی و با توجه به برنامه های هشتگانه وزیر به دولت هوشمند و تحول دیجیتال گفت: این موضوع احتیاجمند یک عزم بزرگ است و محل تامین این سرمایه در اصل سوال اصلی ما نیز هست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرنمایندگان صنعت مخابرات ایران تأکید کرد: ثبات اینترنت نباید از جیب اپراتورها هزینه گردد. اینترنت و حساسیت آن برای کشور بسیار بالا است و نمی توان آن را به با نان و ماکارونی مقایسه کرد.

منبع: شبکه چی

به "فعالان حوزه اینترنت یک صدا گفتند: تا قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند از توسعه و کیفیت خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان حوزه اینترنت یک صدا گفتند: تا قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند از توسعه و کیفیت خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید