کلاته رودبار دامغان به شهر جهانگرد تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ بیازیان، ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان سمنان، کلاته رودبار دامغان به شهر توریست تبدیل می گردد.

کلاته رودبار دامغان به شهر جهانگرد تبدیل می گردد

قضیه چیست؟

مهدی جمال اضافه کرد: کلاته رودبار با توجه به برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه های طبیعی گردشگری زمینه تبدیل شدن به شهر گردشگر را دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهر گردشگر نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است، گفت: جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان ساخت از مهمترین منابع جذب گردشگر است و شهرها به عنوان بزرگترین صندلی این جاذبه ها و آثار، جلوه گاه متنوعی از جاذبه ها را فراهم می سازند.

جمال اضافه کرد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

جمال گفت: با طراحی لوگو و شعار گردشگری کلاته رودبار، سامان دهی بافت های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محورهای جدید گردشگری، برنامه ریزی شهری بر اساس برنامه های گردشگرمحور، آموزش نیروهای انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی، حرکت به سمت تحقق اهداف طرح شروع می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر کلاته رودبار، از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی و رشد مالی منطقه به شیوه مناسب بهره برداری گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر یک اقامتگاه بومگردی در کلاته رودبار فعال بوده و 2 اقامتگاه جدید نیز در دست راه اندازی است.

محسن امینیان، شهردار کلاته رودبار نیز با اشاره به موقعیت راهبردی این شهر گفت: برخوداری از طبیعت زیبا و منحصر بفرد، معادن فعال و جاذبه های تاریخی، زمینه ساز تبدیل کلاته رودبار به شهری گردشگرپذیر است.

منبع: همگردی

به "کلاته رودبار دامغان به شهر جهانگرد تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاته رودبار دامغان به شهر جهانگرد تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید