یادگیری طرز تهیه مرغ استریپس در سه سوت

به گزارش وبلاگ بیازیان، اگر عاشق غذاهای فست فودی هستید، با یادگرفتن طرز تهیه مرغ استریپس می توانید یک قدم از منطقه امنتان پا را فراتر بگذارید و به جای تحویل گرفتن مرغ استریپس جلوی در خانه، لذت خلق یک غذای باشکوه را آن خود کنید.

یادگیری طرز تهیه مرغ استریپس در سه سوت

همان طور که فروغ می گوید: من راز فصل ها را می دانم و حرف لحظه ها را می فهمم، شما هم می توانید قدر لحظه هایتان را بدانید و با یادگرفتن طرز تهیه مرغ استریپس لحظه ها را برای خودتان ماندگار کنید.

با یادگرفتن طرز تهیه مرغ استریپس دیگر لازم نیست نگران تمیزی رستوران و کیفیت مواد به کاررفته باشید. این بار خودتان می توانید با برترین مواد موجود و به صورت بهداشتی این غذا را خلق کنید. برای یادگرفتن طرز تهیه مرغ استریپس پولکی و فوت و فن های آن، این مقاله از بلاگ وبلاگ بیازیان را دنبال کنید.

طرز تهیه مرغ کنتاکی پفکی

ترکیب مرغ استریپس ترد و پف دار آغشته به پنیر پارمسان، به همراه دورچین سیب زمینی سرخ نموده و سس های مختلف، تصویر هیجان انگیزی ست که حتی فکر به آن می تواند آب دهانتان را راه بیندازد.

با یادگرفتن طرز تهیه مرغ استریپس می توانید هروقت دلتان خواست این تصویر را واقعی کنید و با جادوی مرغ سوخاری پولکی غم هایتان را برای مدتی به فراموشی بسپارید. قبل از یادگرفتن طرز تهیه مرغ استریپس پفکی باید مواد زیر را برای 3 نفره تهیه کنید. زمان آماده سازی مواد اولیه یک ساعت و زمان پخت غذا 15 دقیقه است.

مواد لازم برای تهیه مرغ کنتاکی

  • 6 تکه مرغ (ران یا سینه)
  • 1 پیمانه شیر
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 2 پیمانه آرد سفید
  • پودر کرفس، خردل خشک، فلفل سیاه، فلفل سفید، پونه کوهی، پودر سیر، پودر آویشن، نمک، پودر ریحان، زنجبیل و پاپریکا به اندازه لازم
حتما بخوانید: چگونه سینه مرغ را فیله کنیم

طرز تهیه مرغ استریپس

  1. در ابتدا پوست مرغ ها را جدا کنید و تکه های مرغ را بشویید. 4 لیوان آب را درون ظرفی بریزید تا جوش بیاید.
  2. در این قسمت از طرز تهیه مرغ استریپس، مرغ ها را درون آب جوش قرار دهید. اجازه دهید آب که با ریختن مرغ سرد حرارتش پایین آمده است، دوباره به جوش بیاید. کف هایی را که روی آب جمع می شوند با قاشق بردارید.
  3. بعد از این که کف ها را جمع کردید، یک پیاز را خرد و به مرغ ها اضافه کنید. پس از آن چند حبه سیر و یک چوب دارچین را هم داخل قابلمه بیندازید و اجازه دهید 20 دقیقه با حرارت میانه بپزد. وقتی تکه های مرغ به حالت نیم پخت درآمدند، قابلمه را از روی گاز بردارید.
  4. بعد از این که تکه های مرغ سرد شدند، یک حبه سیر و یک پیاز رنده شده را داخل ظرفی روی مرغ ها بریزید. آب لیموترش و زعفران دم نموده را هم به مواد بالا اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه مرغ استریپس در ظرف را ببندید و اجازه دهید به مدت یک ساعت در یخچال بماند تا مرغ ها مزه دار شوند.
  5. در طرز تهیه مرغ استریپس برای آماده کردن مواد لازم جهت سوخاری کردن مرغ به دو ظرف احتیاج دارید. در یک ظرف آرد سفید و ادویه هایی را که در بالا گفته شده اند با هم مخلوط کنید. در ظرف دیگر تخم مرغ ها را بشکنید، با چنگال بزنید و سپس شیر را به آن اضافه کنید.
  6. در طرز تهیه مرغ استریپس و در مرحله سرخ کردن، شما به ظرفی پر از روغن احتیاج دارید تا مرغ ها در آن غوطه ور شوند. اجازه دهید روغن کاملا داغ گردد بعد مرغ ها را در ظرف بیندازید.
  7. ابتدا مرغ ها را در ظرف آرد و ادویه به خوبی بغلتانید و سپس آن ها را آغشته به تخم مرغ کنید. در خاتمه یک بار دیگر مرغ ها را داخل آرد بگذارید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه داخل آرد بماند.
  8. مرغ های مزه دارشده را به آرامی داخل روغن داغ بگذارید و اجازه دهید هر تکه مرغ به مدت 10 دقیقه با حرارت میانه سرخ گردد.

طرز تهیه فیله مرغ استریپس رستورانی

حتما بخوانید: طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ

یادگرفتن طرز تهیه فیله مرغ استریپس می تواند وقت هایی که حوصله ندارید غذاهای پیچیده درست کنید، انتخاب خوبی باشد. طرز تهیه فیله مرغ استریپس بسیار آسان است و احتیاج به مواد عجیبی ندارد.

بعلاوه فیله مرغ به علت آن که بسیار خوش خوراک است محبوب قلب هاست و آشناشدن با طرز تهیه فیله مرغ استریپس می تواند لبخند رضایت را روی لب های خانواده شما بیاورد. در طرز تهیه فیله مرغ استریپس به مواد زیر احتیاج دارید.

مواد لازم برای تهیه فیله مرغ استریپس

  • 400 گرم فیله مرغ
  • 5 پیمانه آرد نول (آرد سه صفر)
  • 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری سس کچاپ
  • 2 قاشق غذاخوری سس چیلی
  • 5 پیمانه شیر
  • 2 عدد لیموترش تازه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، فلفل قرمز، آویشن و کاری به اندازه لازم

طرز تهیه فیله مرغ استریپس

  1. در مرحله اول از طرز تهیه فیله مرغ استریپس باید ترکیبی برای مزه دارکردن مرغ تهیه کنید. ابتدا شیر را در ظرف بریزید و سپس آب لیموترش را به آن اضافه کنید. 10 دقیقه به این ترکیب زمان بدهید تا آماده گردد.
  2. بعد از گذشت این زمان نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، پودر سیر، پاپریکا و ادویه کاری را داخل مایه بریزید. سس کچاپ، سس چیلی و یک عدد تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.
  3. فیله های مرغ را در این مایه بخوابانید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت داخل یخچال بماند. بعد از گذشت این زمان، مرغ طعم خامی خودش را از دست می دهد و به خوبی مزه دار می گردد.
  4. در ظرفی دیگر آرد سفید را به همراه نشاسته ذرت، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پاپریکا، آویشن و کاری مخلوط کنید. برای این که در هنگام سرخ شدن، مرغ استریپس بیشتر پفکی گردد، می توانید یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر به مواد بالا اضافه کنید.
  5. در این مرحله از طرز تهیه مرغ استریپس بعد از گذشت دو ساعت، فیله ها را از یخچال بیرون بیاورید. آن ها را به ترتیب یک بار در آب سرد و بار دیگر در مخلوط آرد و ادویه بغلتانید. با این کار در اطراف فیله ها پولک هایی ایجاد می گردد.
  6. اگر دوست دارید پولک های بیشتری روی مرغ ها ایجاد گردد، می توانید مراحل بالا را بار دیگر تکرار کنید.
  7. برای سرخ کردن فیله های مرغ، آن ها را در ظرف روغن داغ غوطه ور کنید و اجازه دهید فیله ها به مدت 12 تا 15 دقیقه به خوبی بپزند. به این نکته دقت کنید که شعله گاز خیلی زیاد نباشد. این کار باعث می گردد لایه بیرونی زود سرخ گردد و داخل مرغ، خام باقی بماند.
  8. در این مرحله از طرز تهیه مرغ استریپس بعد از سرخ شدن فیله ها می توانید آن ها را در کنار سیب زمینی سرخ نموده و سبزی های مختلف نوش جان کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی

حتما بخوانید: طرز تهیه سوپ تره فرنگی با 3 روش

اگر از رستوران مرغ سوخاری سفارش داده باشید، حتما متوجه پولک های روی مرغ ها شده اید. مرغ سوخاری معمولی که در ترکیب آرد و تخم مرغ غلتانده شده باشد، این پولک ها را ندارد. برای کشف راز این پولک ها که ظاهر زیبایی به مرغ می دهند، طرز تهیه فیله مرغ سوخاری استریپس پولکی را در ادامه یاد بگیرید.

مواد لازم برای 4 نفر

  • 8 تکه ران یا سینه مرغ
  • 1 لیوان ماست چکیده
  • 2 تا 3 لیوان آرد سفید
  • 1 عدد پیاز
  • 1 کاسه آب سرد
  • 1/4 لیوان سبزیجات معطر
  • 1 قاشق غذاخوری زعفران دم نموده
  • 1/2 قاشق چای خوری پودر سیر
  • 1/2 قاشق چای خوری پودر پیاز
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری استریپس

ابتدا پیاز را به صورت خلالی و درشت خرد کنید و در یک کاسه بریزید. سبزیجات معطر مانند جعفری، شوید، ریحان، نعناع و آویشن را به پیاز اضافه کنید. ماست، زعفران دم نموده، فلفل سیاه و نمک را هم داخل مواد قبل بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه فیله مرغ سوخاری استریپس تکه های مرغ را داخل کاسه بریزید و با مواد بالا به خوبی مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و به مدت 1 تا 2 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ ها طعم دار شوند.

در ظرفی جداگانه آرد و ادویه ها را مخلوط کنید. بعد از این که مرغ ها طعم دار شدند، کاسه را از یخچال بیرون بیاورید و برای سرخ کردن آماده کنید. تکه های مرغ را داخل ظرف آرد بگذارید و مثل لباس شستن، مرغ ها را با آرد بسابید.

بعد از آن مرغ ها را داخل کاسه آب فرو ببرید و دوباره داخل آرد بگذارید تا آرد بیشتری جذب کند. برای پولکی شدن مرغ ها این کار را بین 3 تا 5 مرتبه انجام دهید. در این مرحله مرغ ها را درون ظرف پر از روغن داغ سرخ کنید.

فوت و فن های مرغ سوخاری

  • برای رژیمی شدن طرز تهیه مرغ استریپس می توانید مرغ ها را درون سینی فری که از قبل گرم شده است، قرار دهید تا برشته شوند.
  • در طرز تهیه مرغ استریپس می توانید برای پولکی شدن مرغ سوخاری از پفک خرد شده بهره ببرید. بعد از غلتاندن مرغ ها در آرد و تخم مرغ، یک بار هم آن ها را داخل پفک بغلتانید.
  • راز مرغ سرخ شده آبدار، مزه دار کردن آن است. حتما مرغ را برای مزه دارشدن چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  • برای این که مرغ ها روغن کمتری جذب نمایند، حتما دقت کنید که در هنگام سرخ کردن مرغ ها، روغن داغ باشد.
منبع: اسنپ مارکت

به "یادگیری طرز تهیه مرغ استریپس در سه سوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری طرز تهیه مرغ استریپس در سه سوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید