معماری و عمران

کشف شواهدی نو از یک نیایشگاه دوره ساسانی در محوطه تاریخی بازه هور

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف شواهدی تازه از یک نیایشگاه دوره ساسانی در محوطه تاریخی بازه هور صورت گرفت.

25 مهر 1402

غرفه ماه رمضان در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن رونمایی شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، غرفه ماه رمضان در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن رونمایی شد.

28 فروردین 1402

11 فیلم عاشقانه برتر قرن اخیر به تفکیک دهه

کمتر کسی است که فیلم عاشقانه دوست نداشته باشد. اگرچه در سال های اخیر و به طور ویژه در دو دهه اخیر محبوبیت ژانر عاشقانه نسبت به گذشته کمتر شده - چرا که عشق دیگر از اساس خریداران و باورمندان کمتری دارد - اما خود ژانر هنوز زنده است، حتی اگر به علت کمبود گزینه،...

6 اسفند 1401

کلیسای جاستو گالگو ، نماد عاشقانه ای از ایمان در کلیسای اسپانیا

عشق و ایمان ، باورهایی که فرهاد را به کندن کوه بیستون ، مجنون را به آوارگی در بیابان و از 50 سال پیش تا به کنون کلیسای جاستو گالگو را به بنای یک کلیسا از کلیسای اسپانیا به تنهایی واداشت. جاستو گالگو معروف به دون جاستو رویایی داشت و آن چیزی نبود جز نایل آمدن...

15 دی 1401

قلعه بهستان؛ جاذبه معروف و دیدنی زنجان

زنجان یکی از استان های ایران است که در شمال غربی ایران قرار گرفته و از منطقه ها ترک نشین محسوب می گردد. جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان را نمی توان نادیده گرفت زیرا زنجان با داشتن آب و هوایی خاص و خنک، به عنوان بهشتی معتدل شناخته می گردد که هر ساله و...

8 آبان 1401

ساخت مدرسه 3 کلاسه در بنستان بخش پاتاوه آغاز شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت :ساخت مدرسه سه کلاسه در زمینی به مساحت 110 متر در روستای بنستان بخش پاتاوه شروع شد.

6 مهر 1401

بازسازی یک آب انبار تاریخی در رُشتخوار خراسان رضوی پایان یافت

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار گفت: بازسازی و ساماندهی آب انبار تاریخی اکبرآباد این شهرستان انتها یافت.

24 مرداد 1401

لیسبون را یک روزه بگردید

اگر تنها یک روز برای گشت و گذار در شهر زیبای لیسبون وقت دارید این برترین برنامه ای است که می توانید برای این روز اجرا کنید. اگر هم حالا حالاها گذرتان به لیسبون و دیدنی هایش نمی افتد، این مطلب را بخوانید تا بازدید تصویری از آن داشته باشید!

21 مرداد 1401

9 راهکار برای درمان افتادگی پوست بعد از حامگلی

یکی از مشکلاتی که خانم ها بعد از حاملگی با آن دست و پنجه نرم می کنند، افتادگی و آویزان شدن پوست شکم است. اما چگونه می شود با چنین مسئله ای مقابله کرد؟

18 مرداد 1401

همه چیز درباره سفر به قزاقستان ؛ گل سرسبد آسیای میانه

در این نوشته از سلسله مقالات گردشگری خبرنگاران ، سراغ قزاقستان می رویم؛ با شهرهای مدرن آن آشنا شده و در دشت های وسیعش با اسب های سرکش قزاق دیدار می کنیم. اگر در پی یک جاذبه گردشگری بکر، فرهنگی و در عین حال مقرون به صرفه هستید؛ همراهی ما تا انتهای سطرهای...

13 مرداد 1401

13 گوشی پرچم دار برتر 25 تا 70 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (تیر 1401)

قدرتمندترین و مناسب ترین گوشی های پرچمدار بازار در بازه قیمتی 25 تا 70 میلیون تومان کدام هستند؟ در این بخش از راهنمای خرید خبرنگاران مگ، برگزیده ترین گوشی های بالارده بازار را برای شما معرفی و آنالیز نموده ایم.

3 مرداد 1401

آموزش گام به گام تغییر رنگ اجسام در فتوشاپ

تغییر رنگ ها در فتوشاپ و جایگزین کردن آن ها با یکدیگر یکی از جالب ترین کارهایی است که می توانید با استفاده از این نرم افزار انجام دهید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا ماکت و یا تصویر خلاقانه ای ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ لباستان در یکی از تصاویر...

31 تیر 1401

با این 8 علت قانع می شوید روزانه قدم بزنید

راه رفتن باعث محافظت و بازسازی اندام ها می گردد و به هضم غذا یاری می نماید و حتی می تواند جلوی فرآیند پیری مغز را بگیرد. در اینجا هشت علت قانع کننده آورده ایم برای آنکه قبول کنید وقت آن است که روزانه قدم هایتان را بشمارید.

23 تیر 1401

ویندوز XP بیست ساله شد؛ سیستم عامل خاطره انگیز مایکروسافت

ویندوز XP که یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوز در تمام دوران محسوب می شود، در تاریخ 25 اکتبر 2001 (3 آبان 1380) منتشر شد. این نسخه ویندوز به دلیل جذابیت گرافیکی و ارائه امکانات مختلف، جلب توجه زیادی کرد. به مناسبت 20 سالگی ویندوز XP، به این سیستم عامل خاطره انگیز...

22 تیر 1401

وحیدی: همه دستگاه ها به وظیفه قانونی در ایمن سازی ساختمان ها عمل کنند

وزیر کشور با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم نظارت مؤثرتر بر ایمن سازی ساختمان ها، گفت: لازم است همه دستگاه ها با عمل دقیق به وظیفه خود در ایمن سازی سازه ها کمک کنند تا دیگر شاهد تکرار حوادث تلخ در کشور نباشیم.

18 تیر 1401

رشد سلول در اسکلت ربات ها؟!

با توجه به اینکه رشد این سلول ها در بدن یک انسان دشواری ها و پیچیدگی های خاص به خود را دارد، محققان تصمیم گرفتند تا با استفاده از یک ربات، سیستم اسکلتی عضلانی انسان را به برترین شکل ممکن برای رشد این سلول ها فراهم نمایند.

16 تیر 1401

تشکیل کارگروه تخصصی آسیب شناسی بنگاه های مالی تعطیل و نیمه تعطیل در لرستان

خبرنگاران/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: با هدف احیاء و حمایت از سرمایه گذاری کارگروه تخصصی آسیب شناسی بنگاه های مالی تعطیل و نیمه تعطیل در استان تشکیل می گردد.

12 تیر 1401

استفاده از پوشش های نانویی برای محافظت از بال هلیکوپتر

نووا گرافن (Nova Graphene) دو قرارداد برای توسعه پوشش های تقویت شده با گرافن برای روتور های هلیکوپتر منعقد کرد.

11 تیر 1401

موقعیت چالش برانگیز نیمی از آسبادهای پرونده میراث جهانی در خراسان جنوبی

ایلنا - ثبت آسبادهای ایران در لیست میراث جهانی یونسکو از جمله پرونده هایی است که چندین سال است در لیست موقت جای گرفته و در نهایت ارائه نمی گردد. شاید با تامین اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومانی بتوان موانع ثبت را کنار زد.

19 خرداد 1401

حضور سیاستمداران 32 کشور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022

سیاستمداران 32 کشور دنیا قرار است در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2022 پکن شرکت نمایند.

18 خرداد 1401
تعداد: (59)